Diensten
Voor welke bedrijven?
Babonnick Adviespartners richt zich uitsluitend op het MKB. Denk hierbij aan eenmanszaken, waaronder freelancers en ZZP-ers, een firma, BV of maatschap. Wellicht bent u een starter en wilt u advies bij het opzetten van uw administratie, het aanvragen van een VAR verklaring of hulp bij uw belastingaangifte en investeringen. Misschien bent u de startersaftrek al gepasseerd en benieuwd of u op een andere wijze geld kunt besparen met betrekking tot aftrekposten of subsidies op investeringen. Door onze flexibele werkwijze zetten wij ons in voor een breed scala aan opdrachtgevers.
Investeringen
Menig bedrijf heeft moeite met de financiële onderbouwing van investeringen. Vooral in deze tijd is dit juist een absolute noodzaak vanwege de aangescherpte regels en wetgeving voor financiering. Daarom de toevoeging ‘AdviesPartners’, die voortkomt uit onze diversiteit aan partners en mogelijkheden. Bij omvangrijke opdrachten roepen wij met gemak de hulp in van zakenpartners, waarmee wij al jarenlang samenwerken. Denk bijvoorbeeld aan de juridische of commerciële consequenties, die het gevolg zijn van bepaalde financiële en zakelijke beslissingen.
Gratis administratie analyse
Heeft u nog twijfels? Ervaar dan zelf de voordelen door gebruik te maken van onze gratis administratie analyse! Hierbij nemen wij vrijblijvend uw boekhouding onder de loep en adviseren u over mogelijke kansen en risico’s, die uw bedrijf en administratie op dat moment (mis)loopt.
Een opsomming van enkele van onze diensten:
- Samenstellen van de jaarrekening
- Opstellen van budgetten, prognoses en begrotingen
- Boekhouden: verzorgen van een deel of de volledige administratie
- Inrichten van de administratie
- Verlenen van administratieve ondersteuning
- Opstellen en begeleiden van financieringsaanvragen
- De belastingaangifte: omzet-, inkomsten- en vennootschapsbelasting
- Advies bij de VAR verklaring
- Controleren van belastingaanslagen
- Advies over aftrekposten en subsidies
Historie en toekomst
De boekhouding is altijd een weergave van de historie. De boekingen van omzet, inkoop en kosten worden achteraf vastgelegd. De jaarrekening laat zien, hoe men in de afgelopen jaren commercieel, economisch en administratief heeft gehandeld. Dat is niet alleen van belang voor de belastingdienst. Een consequente opbouw van de historie van een onderneming helpt immers de toekomst te voorspellen. Bij het opstellen van budgetten, prognoses en begrotingen maakt men gebruik van deze gegevens uit het verleden en past men de cijfers aan in het heden en de (nabije) toekomst.
Het verzorgen en inrichten van de administratie
De onderneming vormt de blauwdruk voor een heldere boekhouding. De inrichting van de administratie draagt bij tot het maken van de juiste beslissingen betreffende investeringen, subsidies en het aantrekken of ontslaan van personeel. Naast de boekhouding kunnen diverse juiste ingerichte rapportages een hulpmiddel vormen om situaties of problemen beter te visualiseren. Inzicht in knelpunten en risico’s van de onderneming is een must.
Aangifte bij de belastingdienst
Iedereen betaalt belasting, zo ook de ondernemer. Een correcte boekhouding draagt bij tot het zo min mogelijk betalen van belasting. Het op de juiste wijze hanteren van afschrijvingen op investeringen of bijvoorbeeld op voorraden drukt de winst en biedt de ondernemer de financiële ruimte om te kunnen handelen.